ساب سنگ

ساب سنگ


صنعت سنگ یکی از صنایع گسترده و کاربردی در کشور است. کار با سنگ در ایران قدمتی بسیار طولانی و نزدیک به هفت هزار سال دارد. معادن سنگ و کارخانه های سنگبری متعددی در نقاط مختلف کشور مشغول به کار می باشند و در افزایش میزان اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور موثر هستند. همچنین درامد حاصل از صادرات سنگ نیز نقش مهمی در دارمدهای ارزی کشور دارد. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شیوه ها و انواع دستگاه سنگبری مدرن و پیشرفته می تواند به توسعه بیشتر این صنعت کمک کند. با این حال در این نوشته تصمیم داریم تا به سوال شیوه های قدیمی سنگبری چیست؟ پاسخ دهیم و این شیوه ها را برای شما توضیح دهیم.

برش سنگ قله بر

در پاسخ به سوال شیوه های قدیمی سنگبری چیست؟ می توانیم به برش سنگ با استفاده از قله بر اشاره کنیم. یکی از قدیمی ترین دستگاه های برش موجود، قله برها هستند که ابعاد مختلفی دارند. این دستگاه ها دارای تیغه های دیسکی به صورت موازی هستند. این تیغه های دیسکی از جنس الماس می باشند و اندازه های متفاوتی دارند. برای برش سنگ ها با اندازه های مختلف با توجه به نوع سنگ و کاربردش از تیغه هایی با اندازه های مختلف استفاده می کنند.

برای برش سنگ با این دستگاه از دو روش می توان استفاده کرد. یکی از روش ها، روش تک مرحله ای است که اغلب برای برش سنگ های آهکی استفاده می شود. در این روش، دیسک یک بار روی سنگ فرود می آید و برش در یک مرحله انجام می شود. روش بعدی روش چند مرحله ای است که برای برش سنگ هایی مانند گرانیت که سفت تر هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در روش چند مرحله ای تیغه ها به صورت رفت و برگشتی روی سنگ حرکت کرده و هر بار برش هایی به عمق چند سانتی متر در سنگ ایجاد می کنند.

برش سنگ با دستگاه های سنگبری قابل حمل

در پاسخ به سوال شیوه های قدیمی سنگبری چیست؟ می توانیم به دستگاه های سنگبری قابل حمل نیز اشاره کنیم. از این دستگاه ها معمولا برای برش سنگ هایی که برای نمای ساختمان ها یا بعضی از بخش های داخلی کاربرد دارند، استفاده می شود. دستگاه های سنگبری قابل حمل را می توانید در محل پروژه استفاده کنید و سرعت انجام کارهایتان را افزایش دهید.

برش سنگ با فرزبرش سنگ با فرز

استفاده از فرز نیز یکی دیگر از روش های رایج برش سنگ های مختلف می باشد. فرز با استفاده از برق کار می کند و برای برش انواع سنگ ها می توان از آن استفاده کرد. معمولا برای برش و سمباده زدن سنگ هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده از فرز انتخاب مناسبی به حساب می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *